Poplachové směrnice trochu jinak Aneb humor najdete všude

Vypukne-li někde požár, všichni přítomní se přirozeně snaží jej uhasit. Mohlo by se zdát, že zdolat malý oheň, který se ještě nestačil rozhořet, je prostou záležitostí. Stačí však vzít si k ruce Poplachové směrnice aneb Jak se chovat v případě požáru, které nám visely na dveřích v jednom z mých předchozích zaměstnání, abyste zjistili, že je to proces mnohem komplikovanější.

Směrnice mimo jiné připomínají, že nestačí-li zaměstnanec svými silami a prostředky na zdolání požáru sám, vyvolá v okolí poplach voláním HOŘÍ! Ostatní zaměstnanci, jak uvádí návod, mu přitom pomáhají. Nápadité, že?

Dále je pracovník povinen okamžitě ohlásit požár na recepci podniku, kde sdělí za prvé Kdo volá – v závorce jméno – upřesněno pro ty zoufale nechápavé. Takže ještě jednou – při nahlášení požáru uvnitř podniku se nezapomeňte na recepci představit.

Za druhé je nutné oznámit Kde hoří (místo) – ještě že je i toto upřesněno, jinak by si jeden nemusel být v tom zmatku jistý, co přesně se po něm chce. A za třetí Co hoří (instalace, papíry, atd.). Pokud možno i s dodacím číslem a informacemi o případné záruční lhůtě. Je nutné dodržet pořadí, a proto si to raději připravte dopředu, pokud možno písemně!

Také nezapomeňte neprodleně ohlásit požár řediteli. Co však dělat, není-li ředitel přítomen či k sehnání, směrnice neuvádějí, ani proč je nutné sehnat jej neprodleně. Že by z moci své funkce dokázal ohnivého kohouta zdolat nejlépe?

Při čtení těchto směrnic člověka napadají i inovativní myšlenky. Co takhle po zjištění požáru jmenovat jednoho člena kolektivu, který se nahlašování požáru ujme? Ještě předtím by mu ale většina přítomných měla vyslovit důvěru. Nestane-li se tak, je nutné celý proces opakovat. Dotyčná osoba by měla mít čistý trestní rejstřík a příjemné vystupování, neboť jí bude svěřena práce s lidmi – komunikace s recepcí.

V závěru směrnic stojí: V případě, že požár nelze zlikvidovat vlastními silami, pracovník v recepci požár oznámí požárnímu útvaru na telefon 150. Z toho vyplývá, že hoří-li třeba v desátém patře, ne aby vás napadlo volat hasiče sami – podle směrnic tak musí učinit recepční. Vy mu můžete maximálně pomáhat. Hodně štěstí při byrokratickém boji s ohněm! J

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.